Sunday 9 November 2008

Ζαβολιές

Δοκίμασα μια 'μαγκιά' που μου είπε η μαμά μου για να κάνω το έτοιμο φύλλο (μουσαμά) να μοιάζει με σπιτικό.
Το μυστικό είναι να λαδώνεις τα φύλλα με λάδι ανακατεμένο με αλευρι και λίγο νερο. Το δοκίμασα και παραθέτω συνταγή και φωτογραφία για την ιστορία.


250 γρ ετοιμα φύλα
1/2 φλυτζανι ελαιόλαδο
2 κουταλιές αλέυρι
περίπου 2 κουταλιές νερό
Γεμιση
1 φλυτζάνι (περίπου)τυρί φέτα
1 πράσο
1 αυγό

Για την γέμιση, ψιλοέκοψα το πράσο και το μάρανα στο τηγάνι με λίγο λάδι. Το αφησα να κρυώσει, έριξα την φέτα το αυγό και λίγο πιπέρι και ανακάτεψα καλα. Τύλιξα τα πιτάκια σε τρίγωνα λαδώνοντάς τα με το μίγμα λαδο-αλευριού. Εψησα στους 180 βαθμους για περίπου 20 λεπτά, μέχρι τα πιτάκια να ροδίσουν όμορφα.

Δεν πρόκειται να το ξαναπαίξω το παιχνίδι. Τα τυροπιτάκια έγιναν πολύ όμορφα και λαχταριστά αλλά όχι και το ίδιο νόστιμα με τα 'κανονικά'. Είναι γεγονός πως όταν τεμπελιάζω δεν μου βγαίνει σε καλό.

6 comments:

"ζαχαρούλα.." said...

ομολογώ ότι δεν ήξερα αυτήν την μαγκιά!!!!

καλημερούδια!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Μελενια said...

Καλημέρα Ζαχαρούλα, η μαμά μου όλο μαγκιές είναι :-)

Anonymous said...

Καταπληκτική ιστοσελίδα με πρωτότυπες συνταγές στα Ελληνικά. Οι φωτο είναι απίθανες. Όσο για τα τυροπιτάκια μια φορά δοκίμασα αγοραστό φύλλο και δε μου άρεσε. Για ευκολία στο φύλλο χρησιμοποιώ μόνο μαλακό αλεύρι, ανοίγει πιο εύκολα, και νισεστέ αντί για αλεύρι στο άνοιγμα. Όσο για τη γέμιση με χόρτα, πράσα, σέσκουλα και λοιπά δεν τα μαραίνω πλέον στο τηγάνι γιατί μου φαίνονται κάπως βαριά στη γέυση. Τα ψιλοκόβω και τα μαραίνω απλώς με αλάτι.

Αρχοντία said...

Και γώ το αποφεύγω το έτοιμο φύλλο, αλλά η φωτογραφία σκίζει! Την ώρα που κοιτούσα τη σελίδα, ήρθε δίπλα μου η μικρή, και με το που την είδε έβαλε τις φωνές:
- Τυλοπιτάκιιιι!!! Και 'γώ σέλω!!!

Μελενια said...

χαχαχα απίθανη η μικρή Αρχοντία!
Ανώνυμε, έχεις δίκαιο το αγοραστό φύλο δεν λέει καθόλου. Αυτό το κολπάκι με το τρίψιμο με αλάτι το ήξερα άλλα δεν μπορούσα να φανταστώ ότι γίνεται και με τα πράσα-ευχαριστώ για το τιπ!

Anonymous said...

Τρίψε όλα τα φρέσκα χορταρικά και μυρωδικά για χορτόπιτα με αλάτι (πράσα, κρεμμυδάκια θέλουν ψιλοκόψιμο), άστην μισή μία ώρα και μετά στίψτην καλά. Δεν προσθέτω άλλο αλάτι μετά μη μου βγει αλμυρή. Έχει πιο φρέσκια γεύση η χορτόπιτα και έτσι την κάνουν στη Ρούμελη.
Επαρχιώτισσα