Sunday 30 November 2008

Χειμωνιάτια

Κάθε μέρα που περνάει φέρνει την 5 Δεκεμβρίου όλο και πιο κοντά! Επιτέλους θα έρθει ο Αγιος Νικόλαος με τα μεγάλα δώρα για όλα τα παιδιά. Εγώ τώρα γιατί χαίρομαι?

Για να μυρίσει το σπίτι χειμώνα, έφτιαξα kruidnoten. Είναι μικρά μικρά μπισκοτάκια με μπαχαρικά. Ο Άγιος Νικόλαος (βασικά οι βοηθοί του) τα πετάνε κυριολεκτικά στους δρόμους μαζί με καραμελίτσες και πολύ πολύ αγάπη.

Η γιορτή του Αγίου Νικολάου είναι κάτι εντελώς Ολλανδέζικο για μένα, δε έχει αναμνήσεις, ούτε νοσταλγίες, τίποτα! Είναι ένα κομμάτι μιας καινούργιας ζωής – εντελώς δικιά μου!

200γρ αλευρι που φουσκώνει μόνο του
80γρ βιταμ
100γρ ζάχαρη
2 κουταλάκια του γλυκού μπαχαρικά για σπεκουλάς
Περίπου 2 κουταλιές της σούπας σιρόπι για τηγανίτες.

Για τα κροιντνοτεν έτριψα το βιτάμ στο αλεύρι, πρόσθεσα την ζάχαρη και τα μπαχαρικά και μάζεψα την ζύμη με το σιρόπι για τηγανίτες. Το άφησα στο ψυγείο για να ξεκουραστελι λιγάκι και το έπλασα την ζύμη σε μικρά μικρά μπισκότάκια (στο μέγεθος φουντουκιού). Τα έψησα σε μέτριο φούρνο για περίπου 20 λεπτά.

Τα μπαχαρικά για σπεκουλάς τα αγόρασα σαν ετοιμο μίγμα απο το σουπερ μαρκετ. Στο ιντερνετ βρηκα μια ‘συνταγή’ για τα μπαχαρικά:

30 γρ κανέλα
10γρ γαρύφαλο σκόνη
10γρ μοσχοκάρυδο
5 γρ σκόνη γλυκάνισο
5 γρ σκόνη κορίανδου

2 comments:

Crazy Tourists said...

Χμ!! Έχω αδυναμία στα μπισκότα και αυτά μου φαίνονται πεντανόστιμα!

"ζαχαρούλα.." said...

μμμμμμ....

και πάνε με τον ελληνικό καφέ μου!!!