Sunday 23 November 2008

Λιχουδιές του Αγίου Νικολάου.

Εξω πέφτει μαλακά και σιωπιλά το πρώτο χίονι της χρονιάς. Μέσα μυρίζουν μεθυστικά τα μπαχαρικά για τα γλυκά του Αγίου Νικολάου. Κανέλα, γαρύφαλο, κάρδαμο και μοσχοκάρυδο. Τί περισόττερο να ζητήσει μια ερασιτέχνης ζαχαροπλάστρια?

Το περασμένο Σαββατο ήρθε στην Ολλανδία ο ‘Αγιος Νικόλαος. Έρχεται απο την Ισπανία, με ατμόπλοιο, και μένει στην Ολλανδία μέχρι τις 6 Δεκεμβρίου, ημέρα της γιορτής του, που ξαναφευγει για Ισπανια. Ολες τις μέρες που μένει στην Ολλανδία, χαρίζει δωράκια σε όλα τα παιδια με αποκορύφωμα το ‘βράδυ των δώρων’ στις 5 Δεκεμβρίου που μαζί με τους Μαυρους Πέτρους (τους βοηθούς του) χαρίζει πολλά και πλούσια δώρα στα καλά παιδιά. Ο θρύλος λέει πως τα κακα παιδάκια τα παίρνει μαζί του στην Ισπανία-οπότε εγώ προσπαθώ να είμαι όσο πιο κακιά γίνεται-ένα ταξιδάκι στην Ισπανία μου χρειάζεται.
Στο περιοδικό του σούπερ μάρκετ μου είχαν ένα γλυκό που συνδύαζε την γέυση των μπαχαρικών με το μάρζιπαν . Το έφτιαξα λοιπόν, μου άρεσε, και το καταγράφω, όχι όπως το έγραψαν στο περιοδικό αλλά όπως τελικά το έφτιαξα εγώ: Τάρτα άχλάδι με μάρζιπαν.

1 κομπόστα αχλάδια
150 γρ μαργαρίνη
200γρ μαρζιπαν
4 αυγά
150 γρ αλεύρι
½ κουταλάκι γλυκού
baking powder
1 κουταλιά σούπας μπαχαρικά σπεκουλάς
4 κουταλιές σούπας μαρμελάδα βερύκοκο

Χτύπησα με το μίξερ το μάρζιπαν με την μαργαρίνη να ενωθούν και να αφρατέψουν. Πρόσθεσα τα αυγά την μαρμελάδα και συνέχισα το χτύπημα. Πρόσθεσα και το αλέυρι ανακατεμένο με τα μπαχαρικά και το baking powder.

Άδειασα το μίγμα σε βουτυρωμένη κουμπωτή φόρμα και άπλωσα απο πάνω και τα αχάδια. Το έψησα σε μέρτιο φούρνο (170 βαθμούς) για 1 ώρα περίπου. Την επόμενη φορά που θα το φτιάξω θα του βάλω και 3-4 κουταλιές ζάχαρη.

3 comments:

Katerina ante portas said...

Eντυπωσιακό και νηστήσιμο!
Θα δοκιμαστεί!

Μελενια said...

Οχι!! Έχει αυγά, αλλα πιστευω πως θα μπορούσαν να αντικατασταθούν με ένα φλυτζανι πορτοκαλαδα και μισο κουταλακι παραπανω baking powder

ΑΧΤΙΔΑ said...

Προχθές έκανα ένα κέικ με ανανά και καραμέλα που μπορούσε κάλιστα να γίνει και με μήλα και αχλάδια σαν κι αυτό.Μου αρέσει το μπλοκ σου το παρακολουθώ γιατί αγαπώ τη κουζίνα και τα γλυκά!