Saturday 2 June 2007

Αναποδη μηλοπιτα κυριας Σασας

Ο γειτονας μου σημερα ξυπνησε με κεφια. Κλαδευε απο την αυλη του κατι θαμνωδη δεντρα μου που χωριζουν τις δυο αυλες. Τους παω τους γειτονες, δεν εχουμε πολλα παρε δωσε, μονο μια 'ζεστη καλημερα' βασικα. Αυτο που με κουφαινει ειναι που το αγορακι τους μου μιλαει στον πληθυντικο! Πολυ γουσταρω!!

Τελως παντων ο γειτονας προθυμοποιηθηκε να κλαδεψει και απο την δικη μου πλευρα και εγω του υποσχεθηκα γλυκο. Σημερα το απογευμα λοιπον, μετα την βολτα στην αγορα και γυρο στο 'Γεια μας', ξεπεταξα μια αναποδη μηλοπιτα της κυριας Σασας. Η επιτυχια ειναι παντα εγγυημενη και το μηλοκεικ αυτο ειναι τοσο πανευκολο που κυριολεκτικα ντρεπομαι οταν αυτοι που το τρωνε ενθουσιαζονται. By the way, η κυρια Σασα ηταν δασκαλα μου του πιανου (οταν ημουν μικρη και δεν ειχα ανακαλυψει ακομη τις χαρες της ζωης) και, αν και δεν θυμαμαι να μας λεει αυτην την συνταγη, η αναποδη μηλοπιτα εφερε παντα το ονομα της στο τετραδιο της μαμας μου.



Ιδανικα το γλυκο αυτο ψηνεται σε κουμπωτη φορμα αλλα απο την τελευται φορα που εσταξαν μαργαρινες στον φουρνο μου και καθαριζα με τις ωρες, ψηνω την μηλοπιτα σε ταψακι. Σηνηθως χρησιμοποιω ενα ορθογωνιο μεταλικο ομως σημερα ηθελα να γινει στρογγυλη και την εψησα σε κατσαρολα πιρεξ. Το αποτελεσμα ηταν μια ολοστρογγυλη μηλοπιτα και 12 μηλοπιτακια στο ταψακι των μαφινς. Ιδου λοιπον η συνταγη:

Υλικα
3 κουταλιες βιταμ
μηλα
ζαχαρη
καρυδια, σταφιδες (για de luxe καταστασεις)
1 1/2 φλυτζανι αλευρι
1 1/2 φλυτζανι ζαχαρη
1 baking powder
5 αυγα.

Εκτελεση
Καθαριζω και κοβω τα μηλα στα οκτω. Μαργαρινωνω πολυ πολυ καλα το ταψακι μου με μαλακωμενη μαργαρινη και απλωνω τα μηλα ομορφα-ομορφα. Πανω και κατω απο τα μηλα πεταω και τις σταφιδες και τα καρυδια αν τα χρησιμοποιω. Για τους γειτονες δεν τα χαλαλισα. Χιονιζω και με λιγη ζαχαρη κρυσταλικη (οχι πολυ) και αφηνω στην ακρη. Χτυπαω πολυ καλα (για 10λεπτο) στο μιξερ τα αυγα με την μετρημενη ζαχαρη να αφρατεψουν και να γινουν ενα μους. Κοσκινιζω και το αλευρι με το baking powder απο πανω και διπλωνω απαλα. Απλωνω το μιγμα πανω απο τα μηλα (μην ειναι πολυ παχια στρωση) και φουρνιζω για 50 λεπτα περιπου σε μετριο φουρνο.

Αυτο ηταν. Ειναι πολυ πιο νοστιμο απο οσο του φαινεται η ακουγεται.

3 comments:

Anonymous said...

Καλή μέρα και καλή εβδομάδα!!
Βλέπω ότι η σύνδεση αποκαταστάθηκε.....τέλος καλό όλα καλά.

Anonymous said...

Αγαπητή μου, μόλις έβαλα το κεκάκι στο φούρνο για ψήσιμο προς το παρόν χαίρεται η μύτη μου, ελπίζω να χαρεί και ο ουρανίσκος μου, θα ενημερώσω για τις εντυπώσεις. Εντύπωση μου κάνει η μικρή ποσότητα βουτύρου, ελπίζω να είναι καλό διότι ο σύζυγος ανυπομονεί.

Anonymous said...

Όταν λέμε ένα μπέικιν πάουντερ τι εννοούμε; Πόσα γραμμάρια ή πόσα κουταλάκια;