Thursday 14 June 2007

Χειμωνιατικες προκοπες


Φετος εφτιαξα την πρωτη μου μαρμελαδα. Η κολλητη μου ηταν διακοπες, και βαριομουνα οποτε ‘how much fun can you have with 1 ½ kg πορτοκαλια’??

Την συνταγη την ξεσηκωσα απο τον Γαστρονομο και ειναι της κυριας Βουτσινα.

Υλικα

1 ½ κιλο πορτοκαλια βιολογικα (τα δικα μου ηταν και fair trade).

2 κιλα ζαχαρη

1 κοκκινο μηλο

Χυμος απο 1 λεμονι

3 ποτηρια νερο.

Εκτελεση

Ξεφλουδισα το πορτοκαλι μερος των πορτοκαλιων με το ξεφλουδιστηρι απο τις πατατες και το εκοψα σε μακρυα και λεπτα κορδελακια. Αυτο ηταν λαθος-τα κορδελακια ειναι τοσο μακρια που η μαρμελαδα τωρα με ζοριζει στο φαγομα-του χρονου τα κορδελακια θα ειναι κοντουτσικα! Καθαρισα το ασπρο μερος των πορτοκαλιων και περασα την ψιχα απο το μουλτι. Τα εριξα ολα στην καινουργια μου 27λιτρη κατσαρολα (ειδικα αγορασμενη για μαρμελαδες και λαχανοντολμαδες) μαζι με το νερο και το επισης περασμενο απο το μουλτι μηλο. Και αρχισα να βραζωωω. Και εβραζα και εβραζα. Μετα απο ωρες η μαρμελαδα αρχισε να πηξει και να δενει. Εριξα το λεμονι και την κατεβασα απο το ματι.

Η μαρμελαδα εχει υπεροχο χρωμα και καλο δεσιμο (ζελε). Επισης η γευση της εχει μια ευχαριστη ‘σπιρταδα’ χωρις να ειναι πικρη. Μονο στην υφη μου τα χαλαει: τα κορδελακια ειναι λιγο σκληρα και το χειροτερο ειναι οτι δεν ξερω αν την παραεβρασα η αν ηθελε και αλλο βρασιμο. Του χρονου θα κοψω τα κορδελακια κοντουτσικα και επισης λεω να βρασω λιγο την μαρμελαδα πριν ριξω την ζαχαρη. To be continued....

No comments: